Direktlänk till inlägg 15 januari 2015

drömda rum

Av yria - 15 januari 2015 22:43


i drömda rum, här gränslar jag dig i förbifarten bara för känslans skull.

här behöver jag inte tänka mig för och konstant försvara mig.

vi odlar egna grönsaker ute på vår mark. vi har växthus och åkrar. hästar, kor och vi odlar eget gräs.

rummet är inuti en lada, en lada som vi renoverat upp tillsammans.

det är tjocka träbalkar kvar i taket som vi hängt upp stora kristallkronor i.

mjuka soffor med virkade vita filtar, murgröna, kaktusar, ave marior, elefanter, uppstoppade djur och ett piano. fotogenlampor och apelsinträd i hörnen.

du har en hel sida i ladan med dina köpmansdiskar med baggar i flaskor.

där sitter du ofta och pillar med något, gjuter, täljer eller planterar i ett terrarium.

och ibland kommer vår lilla uppvinglandes ifrån sängen in dit till dig

och då plockar du upp henne,

fixar en flaska välling också sitter ni där hela natten

hon sovandes över din axel och du framför skrivmaskinen.

här lever jag på mina vilkor, lustar och efter mina gränser.

men det betyder inte att jag att jag är oansvarig eller barnslig.


ibland när vi är på föräldrarmöten eller på något barnkalas så smyger vi iväg.

och jag älskar hur jag fortfarande efter alla dessa år fortfarande inte kan få nog av dig.

vi delar på en spliff och jag rider dig bakom en lekstuga vänd ut emot en åker.

vi betalar våra räknar i tid och vi låter inte våra barn bli beroende av teknik,

vi gör sylt tillsammans med hallonen utifrån  vår egen (!)trädgård,

men de behöver inte gå på waldorf och käka groddar,

bara de får ekologisk frukt och kärlek så de känner sig trygga och älskade.

vi är ansvarsfulla, bra föräldrar och bra människor, men fria.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av yria - 17 januari 2015 00:16

är jag jax teller, hank moody och jenny schekter? de får mig att börja undra över vad som skulle hända om jag bara gav efter, sluta låtsas och bara vara. inte behärska mig, utan bara andas ut och se vad som händer. vissa saker kan man justera ...

Av yria - 16 januari 2015 02:05

för att jag ska kunna ta nästa steg, för att jag ens ska få en ärlig chans att bli bättre så måste jag lägga alla lögner och sena nätter bakom mig. jag måste på något sätt lyckas radera femton år av svek, manipulation, självdestruktivitet och sor...

Av yria - 15 januari 2015 02:43

   jag får inte ens dåligt samvete över det. jag anser mig ha rätten till att göra vad jag vill, när jag vill och hur jag vill.   men på något sätt måste det ha skurit sig med "du behöver aldrig göra någonting som du inte vill" som min ...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15 16 17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<<
Januari 2015
>>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards